Tuesday, November 22, 2005

Demi Masa

"Demi masa, sesungguhnya manusia dalam keadaan merugi kecuali orang-orang yang beriman, beramal shaleh, saling wasiat-mewasiati dengan kebenaran dan saling wasiat-mewasiati dengan kesabaran" - Al Ashr ayat 1-3). "Demi masa…" saya akan memperbaiki diri sendiri. "Demi masa" saya akan bekerja lebih keras. "Demi masa" saya akan meningkatkan mutu hidup. "Demi masa" saya akan meninggalkan kecurigaan dan prasangka buruk pada orang lain. "Demi masa" kita harus bersatu padu. "Demi masa" bangsa kita harus bangkit kembali. "Demi masa" kumau hidup seribu tahun lagi. "Demi masa" aku tak mau rugi, dalam kesia-siaan…. *

2 comments:

deshar said...

hi Anton Sihot, your Demi Masa came up on my search for free translation. nice blog with useful info.will use for reference in the future.

vi3 said...

kirain Demi Masanya ungu, pak.. hehehee...

btw, met gabung di blogfam.. account udah diaktifkan.. ditunggu sapanya di forum ruang perkenalan, pak dosen..

salam dari sesama dosen,
vi3
http://yovitaatmadjaja.blogspot.com